Hirdetés

Autómosó startup küzd a világ vízhiánya ellen

A vízpazarlás illetve az édesvíz-készleteink csökkenése olyan globális problémák, amelyeknek hatásait évek óta érzékelhetjük. A Climate-KIC inkubációs programja szeptember 23-ig várja azoknak az ötletgazdáknak a jelentkezését, akik akár erre, akár a klímaváltozás egyéb kihívásaira keresik a megoldást. A legjobb csapatok vissza-nem térítendő támogatást és személyre szabott mentorálást kapnak.

A vízpazarlás illetve az édesvíz-készleteink csökkenése olyan globális problémák, amelyeknek hatásait évek óta érzékelhetjük. A Climate-KIC inkubációs programja szeptember 23-ig várja azoknak az ötletgazdáknak a jelentkezését, akik akár erre, akár a klímaváltozás egyéb kihívásaira keresik a megoldást. A legjobb csapatok vissza-nem térítendő támogatást és személyre szabott mentorálást kapnak.

Az ENSZ 2018-as Víz Világjelentése szerint a vízhiány a világ népességének több mint 40 százalékát érinti. Jelenleg 3,6 milliárd ember él olyan területen, ahol évente legalább egy hónapig komoly vízhiány kockázata áll fenn. Az előrejelzések szerint 2050-re valószínűleg minden negyedik embernek krónikus vagy ismétlődő vízhiánnyal kell majd szembenéznie, és ez az arány tovább fog növekedni a globális felmelegedés miatt.

A Climate-KIC – amely 2010 óta működteti Európa legnagyobb és legsikeresebb greentech inkubációs programját – már több vízgazdálkodással foglalkozó startupot segített ahhoz, hogy eljusson az ötlet-fázistól egészen a technológia validálásig vagy a vállalkozás elindításáig. Ilyen például a Fair Hydro, amely a folyók lustán hömpölygő szakaszán energiát termel, miközben védi az édesvizek természetes élővilágát, vagy a fenntartható vízgazdálkodás témájú társasjátékával a H2Olnapután csapata.

Május óta a CleenUp is részt vesz a Climate-KIC Accelerator programjában és jelenleg a startup tagjai a szolgáltatás piaci elemzésén dolgoznak.

A programnak köszönhetően már kész üzleti tervvel rendelkeznek, túlvannak szolgáltatásuk tesztelésén és finomhangolásán. Utóbbiakhoz a mentoroktól tanult üzleti, marketing és sales alapok nyújtottak segítséget.

Hatalmas előrelépés, hogy hazánkban az egyik budapesti közösségi autószolgáltatást nyújtó cég járműveit, a GreenGo-t, már a CleenUp munkatársai tisztítják, míg külföldön a világ második legnagyobb car sharing vállalkozása rendelte meg a startup nyújtotta szolgáltatást.

Hitvallásuk szerint a víz kincs, céljuk pedig, hogy alternatívát kínáljanak a vízpazarló autómosásra. Saját fejlesztésű applikációval dolgoznak, melynek segítségével valós időben látják a mosásra váró autókat. A tisztításhoz speciális, közel 100%-ban biológiailag lebomló tisztítószert használnak, vízre a mosáskor egyáltalán nincs szükség. Más technológiákat alkalmazva, akár napi többmillió liter víz is elhasználható autók takarítására Európában.

A júniusi Demo Day-en nyert 10 000 eurós támogatást a munkatársak szakmai fejlesztésére szánják. Cégszervezeti, jogi, piacismereti és HR területeken bővítették ismereteiket, így felkészülten állnak a liszaboni Websummit, vagy a helsinkiben megrendezésre kerülő SLUSH rendezvények előtt.

„Nagyon büszkék vagyunk az elért eredményeinkre és arra, hogy részesei lehetünk a Climate-KIC inkubációs programjának. A kezdeményezés részeként a 30 leginnovatívabb európai cleantech startup közé kerülhettünk. A program második szakaszától azt várjuk, hogy segítséget nyújtson, hogyan tudjuk strukturális rendszerünket felkészíteni egy nagyobb ügyfélpiac kiszolgálására, amelyhez, akár menedzsment szinten is előrelépés szükséges”

– mondta el Kuszkó Rajmund a CleenUp képviselője.

A Climate-KIC Accelerator powered by KPMG program szeptember 23-ig várja azoknak a jelentkezését, akik elég ambiciózusok saját vállalkozás indításához, és már van is elképzelésük arról, hogyan tehetnének a zöldebb jövőért. A 115 ezer euró összdíjazású programban kiválasztott legígéretesebb ötlet 40 ezer euró, vissza nem térítendő támogatást kap. Jelentkezz még ma!

Magához térni látszik az európai VC-piac: egy évtizede nem volt olyan alacsony a startupok értékcsökkenése, mint most

A PitchBook adatai szerint a lefelé irányuló cégértékelések aránya 2025 első negyedévében csupán 12,39 százalék volt – míg két évvel ezelőtt ugyanezen adat az összes befektetési kör értékelésének majdnem 18,5 százalékát tette ki.

Bővebben

Miért éri meg magyar startupperként részt venni egy nagy nemzetközi technológiai expón?

Szinte közhelyszámba megy, hogy egy nagy technológiai rendezvényen mennyi kapcsolatra lehet szert tenni – de pontosan milyenekre? Miről beszélgetnek ilyenkor a startupok képviselői, milyen konkrét lehetőségeket vázolnak fel nekik, és mennyi időbe telik, mire a cég ebből tényleges hasznot láthat. Az első GITEX EUROPE kiállítás magyar résztvevőit kérdeztük.

Bővebben