Hirdetés

Az anyagi biztonság a fiatalok életcélja?

Egyre többen vannak a tudatosan, hónap elején megtakarító fiatalok. A megtakarítások átlagos összege 500 000 forint felé emelkedett, amit lakásvásárlásra, általános tartalék képzésre és autóvásárlásra tesznek félre a 19-29 évesek. A szakértők szerint a pénzügyi kultúra fejlesztésének kiemelkedő szerepe van abban, hogy a mai fiatalok értsék, tudatosabban kezeljék pénzügyeiket.

A fiatalok számára fontos az anyagi biztonság – a megkérdezettek több mint fele (55%) jelölte meg ezt az élet 3 legfontosabb dolga között. Ennél csak a családdal való kapcsolatot említették többen (62%).

„Az, hogy az anyagi biztonság a fiatalok életének egyik legfontosabb célja, arról is árulkodik, hogy a pénzkezelésük is egyre tudatosabb. Noha még vannak lexikális és készségbeli hiányosságok, egy pozitív szemléletbeli változást figyelhetünk meg” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

Megtakarítással a megkérdezettek 53 százaléka rendelkezett, ami a legmagasabb érték évek óta.

Közel harminc százalékuk a hónap elején tudatosan, 23 százalék pedig a hónap végén megmaradt összeget teszi félre. „Előre mutató, hogy a 19-29 évesek között egyre jellemzőbb a tudatos megtakarítás. Ebben szerepe van a szülői mintának, az iskolai pénzügyi edukációnak és az olyan pénzügyi programoknak, mint a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő” – tette hozzá Horváth Magyary Nóra.

Ami a fiatalok megtakarítási céljait illeti, első helyen továbbra is a lakásvásárlás áll (50%), a megtakarítók 43 százaléka általános tartalékot tesz félre, 40 százalék autóvásárlásra gyűjt, 36 százalék pedig egy tervezett utazás miatt takarékoskodik.

A megtakarítások átlagos összege 517 000 forint volt 2019 első negyedévében: ez nagyarányú emelkedést jelent a 2018. év végi 414 000 forintos összeghez képest.

„Bár a K&H ifjúsági indexből az derült ki, hogy a megkérdezettek közel 60 százaléka elégedetlen anyagi helyzetével, biztató, hogy a legtöbben pozitívan tekintenek a jövőbe. A pénzügyi kultúra fejlesztésének éppen ez az egyik fontos szerepe: a fiatalok reális képet tudjanak alkotni anyagi helyzetükről, átlássák, értsék, és lehetőségeiket mérlegelve tudjanak okos döntéseket hozni. A pénzügyi ismeretek átadását érdemes már 9-10 éves korban elkezdeni és a fiatalok gondolkodásába készség szinten beépíteni. Ebben vállaltunk mi is szerepet a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőnkkel, valamint megújított ismeretanyagával, a vigyázz#KáPé vloggal és mobilapplikációval” – hangsúlyozta Horváth Magyary Nóra.

Magához térni látszik az európai VC-piac: egy évtizede nem volt olyan alacsony a startupok értékcsökkenése, mint most

A PitchBook adatai szerint a lefelé irányuló cégértékelések aránya 2025 első negyedévében csupán 12,39 százalék volt – míg két évvel ezelőtt ugyanezen adat az összes befektetési kör értékelésének majdnem 18,5 százalékát tette ki.

Bővebben

Miért éri meg magyar startupperként részt venni egy nagy nemzetközi technológiai expón?

Szinte közhelyszámba megy, hogy egy nagy technológiai rendezvényen mennyi kapcsolatra lehet szert tenni – de pontosan milyenekre? Miről beszélgetnek ilyenkor a startupok képviselői, milyen konkrét lehetőségeket vázolnak fel nekik, és mennyi időbe telik, mire a cég ebből tényleges hasznot láthat. Az első GITEX EUROPE kiállítás magyar résztvevőit kérdeztük.

Bővebben